lørdag den 14. september 2013

Söderåsen tur - 2.g

Jeg kom hjem igår aftes og var simpelthen for smadret til at kunne blogge.

Det startede med at vi alle sammen mødtes 8.30 - ved færgerne i Helsingør, alle 237 elever.
Det var den årlige tur til Söderåsen for 2.g'erne.

Vi cyklede 50 km ned i Sverige, hvilket for min gruppe tog 5 timer. Så slog vi lejer og lavede mad og hyggede os, og så var det tid til natteorientering - 5,6 km ude i en svensk skov skulle vi gå og finde poster. Da vi så kom tilbage var vi lidt mere sammen som klasse inden folk begyndte at gå i seng.
Emma og jeg, skulle sove i telt sammen - altså et 2-mandstelt - indtil vi besluttede om ikke det ville være hyggeligt at have vores kærester til at sove med os - altså 4 personer i et 2-mandstelt. Jeg tror at vi var den eneste teltgruppe ud af alle der sov dejlig varmt!
Næste morgen stod vi så op, og pakkede telte sammen og spiste morgenmad, inden vi så skulle ud og vandre, vandre 15 km, op og ned i Sveriges bakker og dale. Jeg tror aldrig i mit liv at jeg har prøvet noget så hårdt! Da vi så kom hjem, var der ikke mere gas i vores gaskomfur, så vi kunne ikke lave frokost, og det endte med at vi sad og spiste tørt rugbrød inden vi så kørte 50 km hjem igen, denne gang tog det kun 4 timer, da det var en anden rute, som gik mere ned af bakke.
Det var så dejligt at komme hjem og jeg har sovet som en drøm i nat.

Her er lidt billeder.


Alle eleverne på færgen.

Oppe og vandre i den smukkeste natur! 


16 km tilbage! Vi var lige ved at græde! 

Emma og jeg, da vi lige skulle sikre os at det var den rigtige vej. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...