søndag den 27. oktober 2013

Forbered dit hår på kulde og vinter.

Nu her når det bliver vinter og koldere i luften, går det rigtig meget ud over vores hår og vores hud.
Huden er ganske nem at pleje, en lidt federe fugtighedscreme, og nat/dagcreme, kan gøre underværker.
Håret er lidt en anden sag. Jeg vil nu give nogen gode råd, som jeg har tænkt mig at følge her til vinter, som jeg gør hver vinter. Simpelthen noget jeg er nødt til, fordi jeg har så fint hår som jeg har. Senere i dag eller i morgen vil der kommer nogen link til nogen af de produkter der kan hjælpe på det.
Her kommer mine råd:


  • Vask dit hår ca. hver 2. eller 3. dag skåner det rigtig meget. Hvis dit hår kommer til at se fedtet ud så brug tørshampoo. Det gør jeg, og nogen gange vasker jeg først hår efter 4 dage. Jeg går selvfølgelig i bad hver dag, fordi det er aldrig godt at spraye tørshampoo oven på hinanden flere dage i træk. 
  • Derudover så er det en god idé at skrifte shampoo og balsam ud med en anden serie en gang i mellem. Jeg køber aldrig den samme shampoo og balsam to gange i træk. Det giver håret et kæmpe boost, og plejer det endnu mere.
  • Håret har ikke godt af at blive børstet igennem alt for meget. Men det skal selvfølgelig redes igennem, for det har heller ikke godt af at være filtret. Jeg overvejer rigtig meget at investere i en tangle teezer. Den skulle være ekstra god for håret. Ellers kan man bruge en hårbørste ud af naturhår.
  • Formindsk endelig dit forbrug af varme teknik. Altså glattejern, krøllejern, føntørre. Man siger også at ens hår har bedst af at blive redt jo mere tørt det er. Det er altså ikke så godt at rede håret lige efter man har været i bad. I hverdagene går jeg altid i bad om aftenen, og så rede jeg ikke mit hår, før om morgenen. Efter jeg er begyndt på det så er mit hår blevet meget blødere. 
  • For et sundere og tykkere hår er det en god idé at blive klippet så regelmæssigt som muligt. ca. hver 3. måned. 
  • Farv dit hår så lidt som muligt. Jeg er for nyligt selv stoppet med at farve hår med helfarvninger. Og i de sidste 4 måneder har jeg kun farvet striber en gang. 
  • Hårkur og hårolie er et must. Find en rigtig god hårkur der passer lige til dit hår/ hårtype. Matas striber har rigtig mangee gode, forskellig både med og uden parfume. De er ikke specielt dyre, og der er garanteret en hårkur som passer lige til dig! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...